Kas ir meditācija? Kādi ir meditācijas veidi? Kas ir meditācijas pamatā? Kā meditēt? Ko man dod meditācija? Ja tevi interesē kāds no šiem jautājumiem, tad šī ir īstā vieta. Te tu saņemsi atbildi, kā nekur citur! Ne šablonisku, kaut kur izlasītu un paņemtu, bet īstu un patiesu! Tādu, kas atspoguļo patieso šī vārda un tā, kas aiz tā stāv būtību.

Un tad, kad tu apzināsies meditācijas pamatu un būtību, varēsi nodoties praksei vai arī nenodoties 😉

Nu ko, aiziet, kā es parasti saku.

Mans personīgais pieredzes ceļš meditācijas pasaulē

Pirmo reizi ar meditāciju es iepazinos vēl būdams sešgadīgs bērns. Un tikai tagad es varu apgalvot, ka tā bija vistiešākā meditācija. Kā tas izpaudās? Naktī, guļot gultā un vērojot tumsas aizsegā istabu – sienas, mēbeles. Tas process mani ieveda ļoti dīvainā stāvoklī, tādā spiedošā. Visa istaba uz mani itkā spieda. To izjutu diezgan regulāri, tā kā, kad mamma lika iet gulēt, miegs man īsti vēl nenāca, un kādu laiku pavadīju, vērojot riņķī notiekošo, klausoties klusumā, kas patiesībā tāds nemaz nebija un, dzirdot ausīs dūkoņu.

Lūk šeit tu vari piefiskēt pirmo meditācijas pamatbausli – vērošana. Vērot notiekošo. Tas var būt jebkas. Tās var būt skaņas, kuras vēro. Tie var būt priekšmeti un telpa. Tie var būt notikumi. Tās var būt darbības ar tavu ķermeni, pilnīgi jebkas. Pats vērošanas process arī ir meditācijas pamats.

Dodamies tālāk…

Nākamo meditāciju (par to, ka tā bija meditācija, es tagad skaidri zinu), piedzīvoju jau tīņa gados.

Tas notika, austiņās klausoties putna dārza kaseti un, ar acīm ciet, iegrimstot mūzikā, un izšķīstot melodijā.

Parasti to darīju vakaros, atkal tumsas aizsegā. Apguļoties gultā, ieslēdzot mūziku austiņās, un to klausoties, ar acīm ciet, saplūstot ar skaņu. Bieži redzēju dažādus tēlus, vīzijas.

Šeit mēs esam nonākuši pie nākamā meditācijas posma, iedziļināšanās sevī. Taktuālu sajūtu noņemšana un procesa pastiprināšana ar mūzikas palīdzību.

Bieži vien pats vērošanas process, par ko rakstīju augstāk, neļauj ieiet dziļākos meditatīvos stāvokļos, jo uzmanība tiek turēta uz apkārtējās vides vai virspusējiem procesiem ķermenī.

To var raksturot ar snurkelingu ar masku un elpošanas trubiņu, peldot pa ūdens virsmu.

Lai patiešām izbaudītu ūdens dzīles, mums ir jāņurko. Var izmantot elpošanas balonu un procesu padziļināt.

Tad lūk, mūzika arī kalpo kā padziļinošais elements.

Ar tās palīdzību, mēs atslēdzam savu uzmanību no telpas, liekiem trokšņiem un iedziļināmies procesos, kas notiek sevī. Tumsas aizsegā mums tāpat samazinās acu kairinošie signāli smadzenēs, kā rezultātā varam dziļāk ieiet iekšā notiekošajā. Mūzika tāpat palīdz atslēgt domāšanas procesus, uzturēt uzmanību uz skaņas.

Un tādā veidā mēs apgūstam jau dziļākas meditācijas praksi.

Ceru, ka sapratāt, kas tam ir nepieciešams?

Tātad – tumsa. Tieši šī iemesla dēļ meditētājiem dāžādās praksēs liek aizvērt acis. Bet jums būs saprotams patiesais šīs darbības iemesls. Acis aizver, lai mazinātu kairinošos gaismas signālus smadzenēs, lai tādā veidā nenovērstu uzmanību.

Otrs ir mūzika. Tieši tāpēc cilvēki dzied mantras, skaita mantras, vai klausās meditatīvo mūziku vai kādu citu mūziku.

Mūzika palīdz uzmanību nofokusēt uz ritmu, tādā veidā atslēdzot domu procesu un padziļināt sajūtu līmeni, izšķīdinot ķermeņa izjūtu. Sēdot klusumā, jums būs daudz grūtāk meditēt, jo katrs troksnis izsitīs jūs no šī stāvokļa.

Bet, protams, klusuma praksei ir arī priekšrocības. Tā ir iespēja kristāliski redzēt un atšķirt ikvienu domas pavedienu, prāta darbību. Mūzikas skaņā prātam ir uz ko nokoncentrēties un tas mazāk novēršas, bet klusumā uzreiz var pamanīt, kā tas nepārtraukti kaut kur lido.

Tāpēc klusuma meditācija seko tikai pēc tam, kad jūs esat iemācījušies noturēt uzmanību mūzikas ritmā, izplūst tajā un piedzīvot tad notiekošo.

Tad seko nākamais meditācijas solis, kuru es piedzīvoju jau 14 gadus vēlāk pēc sava tīņu laika neapzinātajām meditācijām.

Tā ir fokusēšanās un iedziļināšanās sevī, atrodoties klusumā. Domu apklusināšana un vērošana tajā, kas notiek, raugoties dziļi sevī.

Pēc vipasanas, kas ir tieši šī posma pamata praktizējošais elements, vienā no meditatīvajiem seansiem piedzīvoju saplūšanas apziņu ar visu apkārt esošo. Ieraudzīju, ka visa planēta un visums atrodas manī, jo tieši tur es arī raudzījos.

Šādā meditatīvā stāvoklī var iekļūt, kad esi uztrenējis turēt fokusu vienā vietā, kad esi iemācījies izplūst vērošanā, kā arī esi iemācījies apturēt domāšanas procesu, jeb tā saucamo prātu.

Šis meditācijas posms ļauj sasniegt dziļus meditatīvos stāvokļus un pārdzīvojumus.

Daudzi šeit redz dažādus tēlus un satiek skolotājus. Citi dzird balsis un piedzīvo visaptverošo mīlestību utt.

Tas viss ir jauki un skaisti, bet pārejoši, jo pēc šī posma ir jāseko nākamajam pie kura daudziem tā arī nesanāk nonākt.

Man tas izdevās. Varbūt tāpēc, ka vienā brīdī es pārstāju vispār praktizēt jebkādas prakses un meditāciju un pārslēdzos uz pilnīgi pretējo – materiālo pasauli.

Iegrimu tajā uz 100%

Pēc 7 iegrimšanas gadiem man nejauši sanāca piedzīvot nākamo meditācijas pakāpi, jeb visu meditāciju pamata būtību un jēgu – prāta identificēšanu un tā pārvaldības mehānismu apzināšanos.

Pēc šī notikuma man pats par sevi ieslēdzās novērotāja stāvoklis. Spēja saplūst ar skaņu, priekšmetu ,cilvēku vai ko citu. Un nevis iluzori, bet sajūtu līmenī – koncentrējot uzmanību un bez piepūles piedzīvojot bezdomu stāvokli.

Tādā veidā uztverot to, uz ko koncentrējies.

Man parādījās dabīga spēja redzēt visu tādu, kāds tas ir, jo nav vairs tāda prāta mehānisma, kas nepārtraukti mēģina visam piešķirt savu vērtējumu un bildi. Prāts darbojas, bet ar citu algoritmu.

Bez piepūles varu jebkur un uz ilgu laiku vienkārši iegrimt novērotājā, tādā veidā padarot jebkuru procesu par meditāciju un piedzīvojot un apzinoties meditācijas pamata būtību, būt momentā.

Man tā nav kaut kāda informācija, paņemta no senajiem gudrajiem, bet gan paša ikdienas apzināšanās un pieredze.

Un tagad saliksim visu pa plauktiņiem…

Ko dod meditācija?

Meditācija jebkurā tās praktizēšanas fāzē dod attīstību, jo notiek darbs ar sevi.

Tāpat meditācija palīdz harmonizēt psihi, pašsajūtu. Nomierināties, atslēgties no ikdienas procesiem, pietuvoties tuvāk sev.

Meditācija veicina fiziskā ķermeņa stāvokļa uzlabošanos, uzlabo dzīves kvalitāti un attiecības ar citiem, jo notiek procesu harmonizēšanās. Cilvēks kļūst mierīgāks, patīkamāks un arī labvēlīgāk noskaņots pret apkārtējo pasauli, sevi un citiem.

Kādi ir meditāciju veidi?

Visu meditāciju pamatā ir koncentrēšanās spēja, tāpēc to vajag izteikti trenēt un attīstīt.

Koncentrācija ir uzmanības virzība jeb fokusēšanās.

To praktizēt jūs varat jebkuros jums ērtos veidos. Var fokusēt uzmanību uz elpu, kā to iesaka daudzās praksēs. Var uzmanības fokusu trenēt ar tās virzīšanu pa ķermeni vai priekšmetiem telpā. Var to trenēt ar vizualizācijas palīdzību – prātā apzināti virzot uzmanību, piemēram, pa māju vai istabu.

Manis ieteiktais uzmanības trenēšanas veids ir derefleksija: Kad fiziski caur degunu veicat ieelpu vai izelpu, domās radiet pretējo elpošanas procesu un vizuāli redziet, kā tas notiek. Kad fiziski ieelpojiet, ieraugiet, kā tajā pašā brīdī izelpojat un pretēji.

Tālāk jau seko dažādi meditāciju veidi: kustību meditācija, klusuma meditācija, skaņas meditācija. Meditācija ar elpas vingrinājumiem. Meditācija tumsā, ar acīm ciet vai vaļā, audio pavadības meditācija, vizualizācijas meditācija…Pa lielam tas viss ir tikai darbs ar dažāda veida apstākļiem un paņēmieniem, kā nodarbināt, jeb novirzīt prātu no ikdienišķām domām uz šo procesu, kā arī aktivizēt fiziskajā ķermenī dažādas sajūtas un vielu izdalīšanos. Šeit ir arī vieta iluzoriem prāta veidojumiem (sajūtu, vīziju, skaņu utt formā).

Šie procesi var dziļi nobremzēt attīstību un aizvest nepareizajos virzienos.

Tāpēc pieredzējuši meistari ir teikuši, ka, ja meditācijā ieraudzīsi Budu, Krišnu, Jēzu vai sazin vēl ko, nogalini viņu!

Tieši to pašu varu teikt arī es.

Lielākais vairākums cilvēku sāk meditēt, izlaižot pirmo koncentrācijas treniņa posmu, kā rezultātā nespēj savaldīt prātu un tas šo procesu izpušķo kā vien tam tīk.

Šāds cilvēks jau pašos pamatos iekrīt prāta slazdā.

Protams, ka jūs varat arī praktizēt jebkuru veida meditāciju, izlaižot pamatu – koncentrācijas teniņu, bet tad, lūdzu, saprotiet, kas tieši notiek un nepieķeraties pie rezultātiem, lai arī cik fantastiski tie neliktos.

Uztveriet to kā lielisku laika pavadīšanu ar bonusiem sev, jo bonusi būs, ja laiku taču veltat sev!

Saites uz maniem video, kas saistīti ar meditācijas procesiem:

Kas ir īsta meditācija? Garīgiem praktiķiem noteikti nepatiks!

Telefons/televizors nosper dzīvi. Kā ieiet pamata stāvoklī – apzinātība.

Lielākais cilvēku ienaidnieks un draugs vienlaicigi. Kas ir tavs boss?

Audio sesijas, visuma plūsmas meditācijai pietuvināto stāvokļu aktivizēšanai, harmonizēšanai un restartam

2019. aprīlī es piedzīvoju tā saucamo tautās dēvēto apgaismību, kad tu esi identificējis prātu un atbrīvojies no tā pārvaldības. Lai gan man pašam negribas šo stāvokli jelkādā veidā saukt, jo tas tam uzliek virsū nospiedumu, kas katram var būt savs un kopumā arī neprecīzs.

1 gada ietvaros es ļāvos visa novērošanai, arī šī stāvokļa novērošanai, lai pārliecinātos, ka tā nav kārtējā prāta spēlīte.

Izrādījās, ka nav un tas nekur nav pazudis, tikai transformējies, kļuvis pierasts.

Gadu vēlāk sāku veidot informatīvos video, stāstot par lietām, kā es tās redzu un jūtu tagad.

Un 2020. gada novembrī nonācu līdz vēlmei sākt dalīties ar dzīvām translācijām, kuru ietvaros radu speciālu audio sesijas failu (mūziku, katrai sesijai savu un tieši tajā laikā aktuālu), kas atslēdz prātu un ieved klausītāju kosmisko plūsmu stāvoklī, kā arī vienkārši translēju savu stāvokli (visuma plūsmu caur sevi), ļaujot ar savu uzmanību tai pieslēgties jebkuram skatītājam.

To pieredzi, ko tādā veidā var gūt jebkurš, var pielīdzināt dziļas meditācijas pieredzei, tikai ar vienu bet, nav nepieciešams veikt kādu praksi. Tāpat procesā netiek iesaistīts prāts un vizualizācija, kā rezultātā viss notiekošais ir īsts un patiess.

Tā ir reāla pieredze te un tagad.

Lai ņemtu dalību sesijās, piesekojies manam telegram kanālam, kur lieku ārā dažādu interesantu informāciju un arī info par sesiju laikiem. Kā arī facebook lapai un youtube kontam.

Visi linki ir atrodami te:

Alans Mguru

Similar Posts